Seminggu cuti tanpa progres

No Progress

Seminggu cuti pertengahan semester akan ku hadapi.

Aku bertekad untuk menyiapkan program final year project,

Aku bertekad untuk mendalami ilmu agama,

Aku bertekad untuk meningkatkan kefahaman agama,

Aku bertekad untuk membetulkan akhlak,

Aku bertekad untuk meningkatkan iman,

Itulah perancanganku.

Tetapi…

Setelah cuti seminggu berakhir.

Aku tidak dapat menyiapkan program final year project,

Aku langsung tidak mendalami ilmu agama,

Aku langsung tiada peningkatan dalam kefahaman agama,

Akhlakku semakin teruk,

Imanku semakin jatuh,

Aku tetap sama seperti dahulu,

Malah lebih teruk,

Ternyata aku hanya manusia yang lemah.

Ya Allah,

Bantulah aku dalam urusan dunia dan akhirat.

Berilah aku ketenangan di dunia dan akhirat,

Jangan kau serahkan urusan ku kepada ku,

Kerana aku tidak dapat menghadapinya tanpa bantuan Mu,

Ya Allah,

Berikanlah aku kekuatan,

Berikanlah aku petunjuk,

Berikanlah aku kefahaman,

Jauhkanlah aku dari perkara mungkar,

Dekatkanlah aku kepada perkara makruf.

Amin ya Rabb.

2 thoughts on “Seminggu cuti tanpa progres

  1. kita hanya merancang, Allah jua yang menentukan..kalu tak dapat buat ketika cuti, buat waktu tak cuti….inshaAllah boleh punya…janga sesekali berputus asa…tak smua yg kita plan akan jadi spt yg dirancg…. ^_^ mungkin kita lebih perlukan sokongan sahabat2 utk dapat semua tu?..mungkin…

    p/s : jgn berhenti..buat sikit2…inshaAllah boleh… ^_^

Sila komen di sini

